usch! så va man sjuk!

Tror att jag har varit vaken sen kl 3 och bara vridit på mig! Idag är förkylningen i stadium ett! som innebär:

Lite snorig
huvudet känns som en ballong sprängd fylld med snor
fryser och svettas väldigt ofta (fast utan feber)


Jag gick upp vid halv fem och tog alvedon, drack te och nu ligger jag på soffan.. ingen ide att sova mer! Jag får gå till jobbet idag och hoppas på att jag slipper feber.. det är ett jävligt dumt läge att bli sjuk på nu!! Mareet jobbar sista dagen idag och jag går på hennes tjänst i morgon.. vi kommer att ha en vikarie på 35 timmar hos oss, och hon ska ju komma in i rutiner.. jaja allt löser sig!



I går hämtade vi hit bilarna på vår lilla gård och jag städade ur volvon! den blev så fräch att den känns ny.. :) Paul lagade några rosthål och sprayade med röd färg på Doris! ha ha vet inte om den ser bättre eller sämre ut.. vi misstänker att det är någon som går och slangar Doris! Jag ska köpa ett tanklock med lås på och lägga in en liten lapp där det står " ha ha era kuksugare! försök slanga nu om ni kan" Men paul tyckte inte att det va en så bra ide.. Han tror att dom kanske går lös på bilen då.. vi får väl se... ;)

Idag ska vi till My efter jobbet och lämna Doris.. sen åker vi till Gittan och Tord på middag och för att lämna sängarna vi lånade ner till Kim och Mia..

Paul har köpt pappas gas gas trial nu för 20.000 kr så vi la ut hans trial på blocket i går.. pappa och paul tyckte att den skulle läggas ut före 14.000 men jag propsade på att vi skulle testa 16.000 och skriva bvsa och redan efter 2 timmar så var det en kille som messa och frågade vad han skulle behöva ge för den om han hämtade den idag. :) Vi kvinnor kan.. ;)

Hoppas att dagen på jobbet går snabbt och smärtfritt.. måste till apoteket på lunchen och köpa ipren i allafall. det va det ont om här hemma..

PoK



Våga säga vad du tycker:

Ditt namn:
Kom ihåg?

Din mailadress:

Glöm inte din bloggadress, måste ju kunna kika in jag me:

Å sist men inte minst, det du ville säga:

Blogg listad på Bloggtoppen.se